Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Se upp i kurvan, för här kommer JAG

Nu är jag irriterad på mina medtrafikanter (bilburna). Jag har mer och mer börjat reta mig på somliga medtrafikanters dåliga trafikvett. Bland annat detta att köra ut precis framför så att man med nöd och näppe hinner bromsa in. Men detta har då gällt i alla möjliga situationer. Lite exempel:  de som kör ut på vägbanan från trottoar, in i rondell,  eller mötande med hinder på sin sida… Åh jag blir så sur. Men eftersom vår bil f n är lite kvaddad (blev ju rammad av en ambulans i förra veckan) så har jag ingen lust att riskera mera bucklor. Men egentligen skulle jag vilja göra likadant som de när det blir så. 😦

Jag förstår inte riktigt detta med att det är så viktigt att komma fram – fortare än fortast. Tänk om alla skulle tänka likadant – ”jag skall fram först”!!! Ja, det skulle bli rätt dumt…

Nu känns det bättre när jag fått gnälla av mig lite. 🙂

Single Post Navigation

Lämna en kommentar

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg