Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “maj 21, 2012”

Utmanad av Just like a cat!

Jag har fått en utmaning från Just like a cat. Oj oj oj… skall svara på 11 frågor. Och här är då svaren:

 

1. Om du skulle vara tvungen att bestämma vad dina barn skulle bli vad skulle de då jobba som?

Något kreativt, skapande. Designer.

2. Vad händer när man dör?

Jag tror att själen lever vidare men att den i dödsögonblicket  ”kopplas loss” från det fysiska medvetandet, d v s upplevelsen att man är i sin kropp. Just i dödsögonblicket tror jag att man liksom försvinner för ett ögonblick för att sedan vakna upp i ett annat, mera ”brett” medvetande där man kan stanna eller bestämma sig för att inkarnera igen. (Tror på reinkarnation). Just nu tycker jag detta med döden är väldigt intressant, läser MYCKET om det… Är väl lite underlig. 🙂

3. Vad gjorde dej rikigt arg senast?

Det var nog när jag blev rammad av en ambulans (skrev inlägg om det) och ambulansföraren ville skylla alltsammans på mig. Han var riktigt otrevlig och jag skällde ut honom ordentligt.

4. Om du fick en enda önskan vad hade du velat ha då?

Löfte om att mitt barn skall få vara friskt, hela tiden, hela livet.

5. Vad är det tråkigaste som finns?

Sjukdomar!

6. Vilken är din favoriträtt?

Åh, jag älskar mat, det finns så mycket gott men det får bli plankstek, ”Black and White” – med ett glas rött till!  😀

7. Vilken är din godaste drink/ar?

Jag är en enkel människa. På sommaren röd Campari med sodavatten, is  och citron. På vintern Black Russian.

8. Om du fick ta med en person på en öde ö, vem skulle det då vara? (Det får inte vara någon av dina barn)

Lite klurigt. Det måste vara någon som är trevlig, praktisk och snäll. Med mycket humor. Och bra på att föra intressanta diskussioner. Och påhittig. Och som står ut med mig på en öde ö. Herreguuuuud vad svårt. Jag tänker nog för mycket. Äh, jag tar med mig Stefan Einhorn, han verkar trevlig, intressant och snäll.

9. Om du fick bestämma en dag vad skulle du då bestämma? (gäller i Sverige)

Hjälp, jag skulle vilja förändra så mycket men i alla fall i första hand:

  • Väck med löneskillnad mellan kvinnor och män! Varför finns det!!??
  • Bättre löner för samtliga yrken som innebär vårdande av människor
  • Bättre dagis.
  • Bättre skolor.
  • Bättre äldreomsorg.
  • Bättre vård.
  • Miljöprogram (med initiativ i Sverige som sträcker sig globalt, ha ha).

10. Vad såg du senast på bio?

Simon och ekarna. Grät så att det skvalade (och jag gråter sällan på film!).

11. Var skulle du vilja resa och varför?

Till New York, städernas stad. Jag vet inte, känns som en resa jag måste göra.

Till Egypten, för att se pyramiderna och för mystiken.

Till Rom för att känna historiens vingslag…

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg