Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “april 18, 2012”

Nya tag mot fettet, del 2

Ha ha ha… Del 2 i denna berättelse kom snabbare än vad man anat… Jag tänkte faktiskt skriva här dag för dag nu  fram till dess att jag nått mitt (vikt-) mål som då är: 63 kilogram! Vad tror ni om det?? Nu väger jag exakt 74 kilo. Alltså skall jag tappa 11 kg till! Hm. Kanske blir jag för mager och skranglig… vi får se, det är ju ingen panik eftersom kilona inte rasar alla på en gång.

I dag har jag haft en mamma-dag. En hel dag med egen tid. Så underbart. Jag har gjort lite ditten och datten. Vilat. Kollat på en film (”Brides-maides”, lite skruvad men väldigt rolig på sina ställen.  En favorit-scen är när filmens Annie får ett riktigt bryt på en fin fest… och en annan när hon försöker väcka en visss persons uppmärksamhet…säger inte mera om någon nu inte sett den…).

Och så har jag ÄTIT!!! Skafferiet kallade. Precis som jag misstänkte att det skulle. Ja, det bar sig ju inte bättre än att jag moffade i mig en sisådär 100 gram av Fazer-Blå-kakan, d v s halva. F-n också. Så när jag pliktskyldigt fyllde i viktprotokollet som sig bör, så sköt statistikpelarna i höjden om man säger så… Frustrerande minst sagt. Hur i herrans namn skall man kunna tygla detta hemska choklad-begär?? Jag skulle lätt kunna klassas under kategori ”chokladpundare”. Är helt galen i det.

Och inte var det det slut där inte. Neheeej då. Det gick att få ned lite jordnötter också (mååånga kalorier!). Och annat snask somtill exempel en ask Zoo. Små röda söta snaskisar som jag tycker är supergoda… Och nu nyss var det då dags för dagens middag: lax, nudlar och sallad. Lilletjejen gillar nudlar så hon bestämde denna meny. Så nu känner undertecknad att när maten sjunkit tillräckligt, då skall hon ta och testa motionscykeln… Annars kommer paniken smygande i kväll vid dagens summering av kilokalorier… Vi får se hur morgondagen går, rapport kommer!

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg