Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “april 16, 2012”

Nya tag mot fettet, del 1

Påsken har passerat med allt vad det betyder av ätande i stort och smått. Det blev mycket godis, alldeles för mycket. När jag vägde mig i morse så visade inte vågen på de siffror jag skulle vilja att den gjorde. Den visar 2 kilo för mycket. Och som jag har kämpat sedan i januari. Innan påsk kunde jag stolt visa upp en viktnedgång på hela 10 kilo. Nu är den plötsligt ”bara” 8.

Min karaktär just nu är gräsligt dålig. Jag är helt enkelt så jäkla trött på att behöva ”hålla igen” på maten, trött på att inte äta mig nöjd, trött på att somna hungrig,  ty så är det fortfarande om man skall sköta sig i viktkampen. Jag är också trött på att få ångest om jag äter alldeles så lite för mycket och har just nu bara en enorm lust att skita i alltsammans. Det är inte bra alls. Det är nämligen motivationen som är avgörande för ett bra resultat i viktnedgång. Och stödet från omgivningen…

Stödet ja… Har jag något sådant? Min kära sambo hade åkt en tur till en stormarknad där det tydligen var rea på godsaker om man skall utgå ifrån vad han kom hem med. Det var chokladbollar, 2 hela lådor (han är galen i dessa och så också jag), det var påskägg i plast fyllda med allsköns godis, det var Ahlgrens bilar, ett antal påsar  (som jag äääääälskar att trycka in i munnen, så många som det bara går…) och som grädde på moset då så var där även en chokladkaka Fazer Blå, modell large,  som jag inte kan motså. Vill han att jag skall bli fet igen? Är det inte roligare att ha en sambo som är hyfsat smal och nöjd med sig själv? Inte vet jag. Men jag börjar undra. Hursomhelst så är det ju faktiskt jag som måste bestämma mig. Jag menar att man måste faktiskt klara att ha godis hemma UTAN ATT ÄTA UPP DET!!! Till syvende och sist kan jag alltså inte skylla på honom om jag misslyckas…

Så nu i skrivande stund sitter jag här och undrar hur den kommande veckan kommer att te sig. Kommer jag att slita upp ett spår i golvet som kan spåras till skafferiet där allt detta godis finns eller kommer jag att klara den för mig enorma utmaningen som det innebär att stå emot och fortsätta på den vägen som leder mot mitt mål till en smalare och hälsosammare livsstil som jag hade tänkt? Ja, vad tror ni? Det här inlägget kan ge mig den motivationen jag saknar just nu. Den sätter mig under press. Kommer jag att palla trycket!? Ja, ni lär få veta för fortsättning följer… senast nästa måndag i del 2. 😀

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg