Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “april 7, 2012”

Citerat Märta Tikkanen

Måste bara skriva ett kort inlägg med lite citat från Märta Tikkanen. Citaten hämtade från en artikel av Eyal Sharon Krafft, TT-Spektra.

 

  • ”Märta Tikkanen om hur lätt det är att hitta karlar”: ”Det är lätt att hitta dem men inte alltid lätt att behålla dem. Om man är en jäkla kärring, alltså är tillräckligt egoistisk och upptagen av sitt eget liv, blir man av med dem”.

 

  • ”Märta Tikkanen om behovet av feminism i dag”: ”Den behövs verkligen! Varje generation måste uppfinna hjulet på nytt, även om det har gått mycket framåt. Tack vare dagis och p-piller har kvinnor fått möjlighet till utbildning och egen försörjning.”

 

  • ”Märta Tikkanen om nutidens stora brister”: ”Egoism, konsumism och själviskhet. Vi vet alla vad vi pratar om – förfärlig individualism istället för 70-talets  honnörsord solidaritet. Nu vågar man knappt ta ordet i sin mun”.

Heja Märta, så jäkla bra – huvudet på spiken!!

 

Resultat av påskpyssel

Här kommer nu resultatet av vårt påskpyssel i går 😀

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg