Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “juni 9, 2013”

Från ur form till i form, del 6 , transformationen har synbart börjat

I dag var det återigen dags för mig att underkasta mig vägning och viktkontroll, som jag då gör en gång i veckan. Tyvärr så visade varken våg eller måttband några synbara resultat. Det kunde ju fått mig att balla ur och ge upp. Om det inte hade varit för någonting annat. Nämligen det faktum att jag känner hur kroppen förändrats till det bättre under den tid som jag nu hållit på med mitt projekt att gå från ur form till i form.

Min sambo som är bevandrad i träningens mysterier (han har hållit på att träna nästan hela sitt liv), har sagt att det är så det fungerar. Musklerna kommer underifrån… Ja det låter ju nästan lite lömskt och kusligt men det är det inte alls. Det är synnerligen fascinerande.

För när jag inspekterade kroppens form denna morgon så kunde jag konstatera att magen hade förändrats till det bättre, man kunde nämligen skönja en början till muskelstruktur! Jag bara stirrade en lång stund för det var längesedan min mage sett ut som någonting annat än en oformlig bull-deg… Så visst händer det grejor, även om de inte märks i brådrasket.

Nej som en träningskompis sa: ”stirra dig inte blind på vågen och måttbandet utan passa på att njuta av resan, av att känna och se kroppen förändras långsamt men säkert”. Bra råd eller hur?

Hoppas eran helg var fin!

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg