marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Från ur form till i form, del 6 , transformationen har synbart börjat

I dag var det återigen dags för mig att underkasta mig vägning och viktkontroll, som jag då gör en gång i veckan. Tyvärr så visade varken våg eller måttband några synbara resultat. Det kunde ju fått mig att balla ur och ge upp. Om det inte hade varit för någonting annat. Nämligen det faktum att jag känner hur kroppen förändrats till det bättre under den tid som jag nu hållit på med mitt projekt att gå från ur form till i form.

Min sambo som är bevandrad i träningens mysterier (han har hållit på att träna nästan hela sitt liv), har sagt att det är så det fungerar. Musklerna kommer underifrån… Ja det låter ju nästan lite lömskt och kusligt men det är det inte alls. Det är synnerligen fascinerande.

För när jag inspekterade kroppens form denna morgon så kunde jag konstatera att magen hade förändrats till det bättre, man kunde nämligen skönja en början till muskelstruktur! Jag bara stirrade en lång stund för det var längesedan min mage sett ut som någonting annat än en oformlig bull-deg… Så visst händer det grejor, även om de inte märks i brådrasket.

Nej som en träningskompis sa: ”stirra dig inte blind på vågen och måttbandet utan passa på att njuta av resan, av att känna och se kroppen förändras långsamt men säkert”. Bra råd eller hur?

Hoppas eran helg var fin!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Från ur form till i form, del 6 , transformationen har synbart börjat

  1. Jag tar mitt första steg i morgon, ska till sjukgymnast och försöka få tips för hur jag ska få min rygg att vilja vara med…

    Gilla

    • Det är verkligen inte fel att börja försiktigt om man inte varit träningsaktiv förut eller om det var längesedan man tränade senast. Jag minns när jag började med detta projektet, då var mina träningspass ganska korta, cirka 15-20 min, jag tog det redigt lugnt men såg till att jag blev varm och att det kändes bra. Man får sätta upp SMÅ delmål och sedan öka på allteftersom. Andra nyckelord är TID och TÅLAMOD. Lycka till, du klarar det. Kan jag så kan du! 😀

      Gilla

  2. Duktiga du :))

    Gilla

  3. Det var väldigt fint sagt! Vad skönt det måste kännas att ha kommit en bit på väg. Jag började ju så bra med att jobba 4km varje vecka men sen km jag av mej och nu är min magge bulligare än någonsin.

    Du börjar se magmuskler t o m? Då har du ju kommit långt! Du själv har nog inte förstått det bara.

    Kram!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

