Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Hejdå sommaren, vi ses nästa år…

Det blåser friska vindar utanför, vindar som bestämt blåser bort gulnade löv från träden. Blåser bort sommaren. Hösten knackar försynt på dörren.

Min 5-åring tittar ut genom fönstret, ser lite vemodig ut och säger ganska tyst: ”hejdå sommaren”… ”Vi ses nästa år” fyller jag i. Hon kommer att sakna sommaren säger hon. Jättemycket. Och jag rörs i mamma-hjärtat…

Sedan räknar jag tyst för mig själv hur lång tid det kommer att ta innan våren kommer. Ungefär 8 månader. Låter ganska länge. Men egentligen är det inte en så lång  tid. Det går så fort. Snart är det dags att bära in granen och sätta stakar i fönstren. Och sedan blir det påsk .. och sedan…

Ja, det kommer att gå SÅ snabbt till nästa vår!! (?)

Man skall tänka positivt! :-/

Single Post Navigation

6 tankar om “Hejdå sommaren, vi ses nästa år…

  1. Ja, det värsta är att det går så fort. Man hinner inte alls med. Åren bara snurrar på. Kram

    Gilla

  2. Jag gillar hösten, men jag gillar ännu mer att vara ledig. Så om 16 veckor är det julhelg, jipeee!

    Gilla

  3. Gillar hösten men bävar för vintern!

    Gilla

  4. Haha! Jag håller med dej! Man måste försöka tänka positivt! 🙂

    Gilla

  5. Det känns som att sommaren aldrig riktigt kom i gång i år. Man får se till att fylla hösten och vintern med roligheter, sätta upp lite mål för sig själv och så där. Kram

    Gilla

  6. Tack för din fina kommentar i min blogg ❤

    Gilla

Lämna en kommentar

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg