Enligt Frk Svensson

Om mitt liv – min väg

Arkiv för dagen “mars 12, 2013”

Är fan lös eller vad?

Ja, jag börjar undra. Kollade på nyheterna i går.

Och på nyheterna visades det en autentisk film som visade hur flera män gav sig på en ensam kvinna, gruppvåldtäkt. I Indien. Någon mer som såg det?

Jag blev väldigt illa berörd för det man fick se visade på en verkligt otäck råhet, ondsinthet. En total frånvaro av respekt för mänskligt värde och av empati. Gruppvåldtäkten pågick ute, på sena kvällen/natten efter vad jag förstod. Helt för öppen ridå och ingen brydde sig. Och detta får fortgå eftersom förövarna inte straffas!

Det sägs att det sker en våldtäkt i Indien var 20:e minut. Indien är inte enda exemplet på denna form av kvinnohat. I krigshärjade områden är våldtäkt en vanlig maktdemonstration. Även i Egypten råkar kvinnor ut för mycket kränkande behandling och även för våldtäkter – mitt på Tahirtorget. För att bli skrämda till tystnad. Fy f-n! Ursäkta språket.

Ja, apropå f-n då. Är han lös? Eftersom sådant här jävelskap får förekomma.

Nej, det är f-n så jag vill ställa mig på barrikaderna och STRIDA!  ARRRRRGGGHHHH vad jag blir förbannad!

Inläggsnavigering

HomeHopeDreams

Om mitt liv - min väg

Millans Värld

Om mitt liv - min väg

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Big ass fashion

Om mitt liv - min väg