marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Startskottet har gått för form-resa n:o 3

Då var det dags igen. Att toppa formen alltså. Jag har gjort det förr och vid det här laget vet jag vad som krävs. I första hand behöver man ett mål. Sedan behöver man en handlingsplan för att nå det målet så att man kan se vägen man har framför sig på ett tydligt sätt. För det tredje behöver man motivation och en helst en motivation som håller hela vägen fram till målet… och sedan efter att man kommit fram. Det där med motivationen är nog det klurigaste.

Så vad har jag för slags ”morot” eller motivation den här gången när jag skall starta upp med min 3:e vikt- och hälsoresa? Och hur skall jag hålla (motivations-) lågan brinnande? Inte vet jag i skrivande stund men det återstår att finna ut. Det blir en riktigt svår utmaning att komma på knepen som lurar mig själv… Och om ni har några bra motivationstips är jag idel öra, det är bara att knappa ned dem i kommentarsfältet!

Men i alla fall- jag har skrivit ned en handlingsplan och ett mål, jag har ett färdigt styrketräningsprogram som jag har fått professionell hjälp att utforma eftersom jag har en gammal skada på ett knä och ett ryggskott som fortfarande ger sig tillkänna. Det är väl ändå en ganska bra start?

Så nu gäller det. Jag ger mig själv ett halvår. 180 dagar. Jag hoppas att det blir tidernas form-resa. Bon voyage önskar jag mig själv. 🙂

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

