marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Min lilla bil och jag

Jag hade länge gått och funderat på att skaffa bil, ett halvår eller så. 🙂

Plötsligt bestämde jag mig bara, det var dags.

Så undertecknad begav sig ut i bilhandlar-djungeln. Ett företag som många av oss har en viss fasa inför. Man kan ju verkligen ”köpa grisen i säcken”.

Efter att ha kollat runt en del så fann jag den på Nätet. Hos en seriös bilhandlare. Jag skulle aldrig våga köpa av en privatperson i dagens läge då man ju kan ärva både det ena och det andra som är kopplat till bilen. Jag bestämde mig snabbt för att åka och titta på den.

Där stod hon då, Nora. Ja, jag döper alltid mina bilar. En Opel Astra från 1996. Lite matt i lacken men stark och duglig. Precis som undertecknad, ha ha…  Och jag visste att det var rätt bil för mig. Lagom stor, lagom sliten och lagom dyr. Jag  tror nämligen inte att det alltid är bäst att ha den flådigaste och dyraste bilen…

Så jag slog till på direkten. Prislappen var satt till cirka 17 000 riksdaler men jag lyckades pruta ned till 13. Och sedan var hon min!

Man kan prata sig varm om miljön men jag tycker att livet blir klart roligare och lättare med en bil. Friheten i ett eget litet ”bo”. Jag har inte haft en bil i min ägo sedan 1991 så det kändes verkligen på tiden. Bara detta att dra på i bilen med favoritmusiken och sjunga med utan att någon bryr sig. Då är i alla fall jag lycklig!

Så ser ni något rött på fyra hjul som far förbi med fart så kan det vara min lilla bil och jag!

Single Post Navigation

One thought on “Min lilla bil och jag

  1. Men så härligt.
    Jag önskar att jag hade råd att skaffa bil, mycket skulle blir enklare då.
    Jo jag saknar att ha bil men åren har gått och det är väldigt länge sedan nu.
    Ha en toppenfin vecka!
    Ratta försiktigt!
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

