marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Skolavslutning!

Skolavslutning för min flicka i dag.

Äntligen kom det då till slut, sommarlovet. Eller ja… min lilla tjej sa att hon kommer att sakna klassen i sommar. Det bådar väl gott för framtiden får man förmoda? Jag minns inte att jag någonsin såg fram emot hösten när jag (äntligen) fick gå på sommarlov… Man hade ju bara det där härliga och lååånga sommarlovet med underbara lata sommardagar på landet framför sig och hösten fick gärna vara riktigt långt borta. Men det var jag det. Är glad att min flicka har en mer positiv inställning än vad jag hade dåförtiden.

Det kommer i alla fall att bli högtidlig avslutning i kyrkan nu i eftermiddag, hela paketet. Det ser jag fram emot. Vi kommer att sjunga sommarsånger för full hals. Som ”Den blomstertid nu kommer” och ”Idas sommarvisa”. Jag tar tagit på vattenfast mascara för jag är löjligt lättrörd i vissa sammanhang. Som på bröllop. Som när det är skolavslutning. Så fort någon håller någon form av känslosamt tal. Då rullar tårar på min kind. Varför är man sådan?

Och sedan blir det kalas hemmavid med tårta och annat gott. För sommarlov skall ju firas ordentligt, eller hur?

 

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

