marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Vem bestämmer vad som är rätt för DIG och vad DU skall tycka?

Kikade in hos Millan och hittade de här underbara orden i hennes inlägg från i går, söndag:

”Jag blir så trött när andra ska säga till mig vad som är rätt och vad jag ska tycka”.

Här är länken till hela hennes inlägg: http://millansvarld67.blogspot.se/2014/05/jag-fullkomligt-skiter-i.html

Jag blir så lycklig när jag läser sådant. För det kom verkligen från hjärtat.

Som jag skrev i min kommentar till hennes inlägg: ” … för gudarna skall veta att det numera finns alldeles för många som försöker tala om för en hur man skall tycka, tänka och agera!” Gud, så irriterande! Precis som om man behövde läxas upp och talas till rätta. Som om man vore mindre vetande.

Men egentligen så är det ju bara att strunta i alla de där som tror att de har rätt och vet bäst.

Länge leve rätten att få tänka och tycka fritt!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Vem bestämmer vad som är rätt för DIG och vad DU skall tycka?

  1. Kan bara hålla med. Sjukt irriterande…Ha en fin kväll!

    Gilla

  2. Trevligt att se dig här igen! 😀

    Gilla

  3. Pingback: Vem bestämmer vad som är rätt för DIG och vad DU skall tycka? | Christer.L.Hansson

  4. Det blir alltid bäst om man följer sitt eget hjärta 🙂

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

