marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

I valet och kvalet

I dag är det dags, dags att ta ställning.

Och det är inte lätt som jag ser det. Har suttit halva dagen framför datorn och kollat parti-hemsidor och valkompasser. Och inte blivit så mycket klokare för det.

Det står mellan två partier för min del. Vilket det blir är nu i skrivande stund ännu osäkert. Antagligen kommer jag att fatta mitt beslut ”i elfte timmen”, där bakom den lilla gröna skärmen.

Men faktum är att jag inte helt och hållet sympatiserar med någon av de två partier som det står mellan för mig personligen. Det gör att det hela känns ganska … ljummet.

Och helt plötsligt känns det lite konstigt att detta vi gör i dag kallas för ”val”. För hur mycket är det till val när man till syvende och sist måste välja ett av två partier som man egentligen tycker ”sådär” om?

Ja, som sagt:  i valet och i kvalet, bokstavligt talat. :-/

Single Post Navigation

2 thoughts on “I valet och kvalet

  1. Jag tror att det är helt naturligt att man inte kan hitta ett parti som stämmer till 100%. I en demokrati handlar det mycket om att visa respekt för varandra, kompromissa och hitta lösningar som är det bästa för samhället. Det gäller att hitta partier och personer som för vår talan. Någon som är tillräckligt bra att göra och det och ta hand om förtroendet. På så sätt tycker jag att vi har många partier att välja på, än fler kandidater till parlamentariker.

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

