marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Lycka i all enkelhet

Ledig dag. Ensam hemma. Övriga familjen åkte till stugan i onsdags men jag följde inte med för jag var sjuk. Maginfluensa. I dag verkar den ha gett sig.

Inget att göra. Vackert väder. Måste göra något. Eller? Blir lite stressad. Men är jag helt okey efter maginfluensan?  Känner mig fortfarande lite darrig och svag i benen. Vill ut i solen. Eller skall jag åka och shoppa? Kanske vore kul. Nej. Kände att jag blir inte skulle bli lyckligare av det. Bara fattigare. Visst, någonting snyggt lyfter kanske lite men bara för stunden…

Men att gå ut i det gröna då? Naturen är härlig och avstressande. Så det blev en promenad. Inte lång. Bara en bit, till ett ställe jag brukar gå och sätta mig vår- och sommartid när jag vill fundera över saker och ting i lugn och ro. En skogsbacke inte långt hemifrån. Slog mig ned på den medhavda sitt-dynan.

Och fann att jag var helt tillfreds med att bara sitta där i solen och vara. Blunda. Sol på den bleka kroppen. Lagom varmt. Fågelkvitter. En kråka promenerar förbi. Har något i näbben, en pappersask? Den ser nöjd ut för den hittade ett fynd där i gräset! En kanin med två små ungar rör sig försiktigt förbi på avstånd, så sött. Jag sitter helt stilla för att inte störa eller skrämma dem.

Efter ett tag känner jag mig mätt på sol och luft och beger mig tillbaka hem. Och det var tur att det blev en så kort promenad för skorna var nya, det blev ett par små blåsor på hälarna. Där ser man… men jag är nöjd ändå!

 

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

