marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Testad och klar: Jag är en introvert typ!

Ibland är det kul att göra test. Jag hittade ett på ”I Form” där man kunde testa huruvida man är introvert eller extrovert. På ett sätt visste jag redan innan jag gjort testet vad det skulle visa. Jag var en klart introvert typ. De flesta av frågorna kunde jag svara ”sant” på, dock inte alla.

Jag har alltid varit en sådan som gärna håller mig för mig själv lite då och då. Eller snarare, jag har ett riktigt behov av att få vara ensam med jämna mellanrum, annars mår jag helt enkelt  inte bra. Jag är inte så förtjust i aktiviteter med stora grupper av människor som jag inte känner och brukar undvika att hamna i sådana sammanhang. Ibland har jag svårt att prata med främlingar. Det kan ta mycket lång tid innan jag släpper in någon i min privata sfär och lita på att jag sonderar terrängen noggrant innan jag gör det. Jag är mycket kreativ och blir lycklig av att skapa vad det än må vara: en tavla, en text, en teckning, måla möbler, sy …ja vad som helst. Jag är en bra lyssnare… och så vidare.

Det brukar vara de extroverta som syns och hörs mest av förklarliga skäl. Men det är tur att ”vi andra” finns också för hur skulle det annars bli? Full fart… alltför full fart… till och med för de extroverta kanske… 🙂

Här hittar du länken till testet: http://iform.se/test-valbefinnande/test-ar-du-introvert-eller-extrovert

Om du vill läsa mer om introverta människor kan du till exempel kolla den här länken: http://www.introvert.se

Och så till sist ett boktips för den intresserade: ”Den tysta revolutionen” av Linus Jonkman.

Trevlig helg!

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

