marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Jag, en oslipad diamant

Jag har bra minne och kan till exempel minnas sådant som någon sade till mig för väldigt länge sedan. Somligt positivt, somligt negativt.

Jag vet faktiskt inte varför men en teori kan vara att det sagda på något sätt etsar sig fast i minnet för att man undermedvetet uppfattar att det är viktigt på något sätt, till exempel för ens personliga utveckling.

För X antal år sedan fick jag höra: ”M, Du är en oslipad diamant”. Hm. Jaha vad menas nu med detta tänkte jag då initialt. Menar människan att jag är hård som diamant? Eller att jag är allmänt skrovlig och vass i personligheten? Eller kanske att efter lite tillslipning skulle det hela (alltså jag) kunna bli ganska imponerande, typ en ädelsten?

Tja, man kan tolka det lite som man vill men jag kände direkt att personen som sade detta till mig sa det av välvilja. Hen ville väl. Hen ville stötta och hjälpa.

Kanske var det detta att jag kände välvilja som gjorde att jag valde att minnas det mer än 20 år senare? Ja, kanske. Jag får väl fundera 20 år till. Det tar tid att slipa en diamant så den blir riktigt fin…

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

