marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

En härlig Alla Helgons Dag

Vilken bra dag det här har varit – hittills! Är det väl bäst att tillägga… Den började inte så bra, glömde glasögonen hemma så det var ett elände att jobba framför dataskärmen  (ja, det var dags att jobba helg igen)  men det gick vägen tack vare att man kan förstora upp bokstäver och annat på skärmen.

Efter förrättat värv på jobbet så drog jag ned på ”stada” för att se om jag kunde hitta någonting snyggt till mig själv. Det är sannerligen inte ofta jag är på stan och handlar till mig själv numera men det händer understundom. Och vilket flyt jag hade! Jösses…

Först in på Indiska där jag fann ett par tunikor i fina färger, fingurnära (kan ju ha sånt numera!) 😉  och några leggings därtill i passande färgteman. Sedan in på Åhlens där jag inhandlade en jättefin stickad tröja i ockrafärg. Mycket olikt mig att köpa en sådan färg men nu gjorde jag det och ångrar mig verkligen inte. Den är superfin – och ekologisk dessutom! Sedan hastade jag in på Cassels och köpte varma och sköna leggings. Hur lång tid tror ni att allt detta tog? En timma ganska exakt. Jag kan vara synnerligen effektiv…

Så kan det gå när man nån gång då och då har ett redigt flyt i tillvaron. Som sagt, det är inte ofta som det går så bra när jag väl tar mig ut för att handla. Mestadels hittar jag ingenting men i dag var det nog meningen. Jag fick för mig att min mamma var med. Hon älskade kläder och mode och hade ett färgsinne som slog det mesta. Det känns som att hon är med ibland när jag handlar kläder. Jag tycker mig märka det på att jag alltid hittar precis vad jag vill ha och behöver. Plaggen är klockrena, exakt dem jag letat efter, färger och material – allt. Det är helt magiskt mina vänner!

Men så är det ju en magisk dag i dag också – Alla Helgons Dag. Jag skall ”hälsa på” mamma (och några andra nära och kära som gått över till andra sidan)  i kväll, tända ett ljus eller två på gravarna. Vi har det som tradition i familjen. Det skall bli fint.

Hoppas er dag också varit bra.

Single Post Navigation

2 thoughts on “En härlig Alla Helgons Dag

  1. Jag gjorde min gravrunda igår, det är speciellt att vara på kyrkogården när det glimmar av ljus överallt!

    Gilla

  2. Jag tror absolut att de som gått bort är med oss ibland.
    Vad kul att du hittade en massa fint, det är ju som du säger oftast svårt.
    Kram!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

