marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Kemisk kastrering en lösning på problemet med ”knullgubbar”?

På lunchrasten i går (jobbat helgen) surfade jag in på expressen.se och fann den här artikeln:

http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/stromstedt-jag-ar-sa-trott-pa-knullgubbar/

Ganska ofta numera (tyvärr) kan man läsa i nyhetsmedier om sexuella övergrepp. En vidrig företeelse som oftast inte straffas särskilt hårt och det gör mig lika vred att läsa om detta varenda gång.

Skulle jag ta en dylik knullgubbe på bar gärning, då vet jag inte… Vad skall man göra åt dem?

Som jag ser det kan det finnas en lösning. Radikal. Grym. Men säkert mycket effektiv. Jag talar nu inte om att skära av deras könsorgan. Nej, jag tänker mig någonting lite mera raffinerat och inte lika blodigt. Vad säger ni om kemisk kastrering? Det finns ju redan men kan inte det användas som straff vid sexuella övergrepp, vid våldtäkter och övergrepp mot barn?

Är det för grymt? Nej, jag tycker nog inte det i alla fall. För gör man sexuella övergrepp och kränker en annan människas integritet så mycket, med alla påföljande bekymmer det kommer att få för henne i framtiden, då måste man kunna ta ansvar för sitt handlande och stå för konsekvenserna.

Vad säger ni?

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

