marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Bytt jobb…

Häromdagen bytte jag jobb. Jag kände mig inte ”hemma” på det gamla. Av olika anledningar. Men särskilt en anledning var viktig. Känslan av att höra till fanns inte där alls.

På mina tidigare arbetsplatser har jag alltid haft någon jag känt samhörighet med i viss grad, kunnat prata med, någon som varit på ungefär samma våglängd. De som jobbar på mitt förra jobb har varit där länge (kanske för länge) och skapat sin egen grupp-harmoni.

Och så kom jag då, infarande liksom på ett bananskal. Brötig, ganska högljudd med min egen stil och försökte ta mig en plats i den där redan inarbetade gruppen. Det gick väl sådär. Eftersom jag är en ”överkänslig” typ med mina ”avläsningstentakler” ständigt ute, kände jag ögonblickligen att jag skapade en dissonans i deras grupp. Jag var en Alien, en som inte hörde dit. En som inte pratade om samma saker, inte hade samma intressen.  Så när jag såg en annons om ett annat jobb som kanske skulle passa mig, så tog jag den.

För vad har man att förlora på att sluta på ett jobb där man inte trivs? Inget som jag ser det. Och om det inte skulle passa mig att jobba där, ja då finns det andra ställen. I mitt yrke finns det just nu ganska gott om lediga tjänster och det ger utrymme till att få ta ut svängarna, en chans att vara lite ombytlig med jobb. Och det känns bra!

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

