marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Sommarvärme och skoskav

I dag är det riktigt fint (och varmt!) väder där jag bor (och på många andra ställen i landet också har man hört).

Och i morse var det första gången i år jag kunde lämna kvar jackan i bilen på morgonen innan jag stegade iväg till jobbet från parkeringen.

Och så hade jag fått på mig sommarskor.  Jag anade redan från början hur det skulle sluta. De fötter som jag ägnat lite extra omsorg nu inför grönbetet i sandaler, var efter denna dag nästan oigenkännliga. Blåsor och skav så in i h…..e. Det enda som fortfarande var snyggt var nagellacket… Och jag som hade tänkt låta mina (nystylade) fötter posera i snygga sandaler här på bloggen.

Jag får väl göra ett nytt försök om någon vecka, så nytt inlägg med fina fossor i sandaler kommer snart,  ha ha 😉

Men skit i skoskavet. Nu är det i alla fall 20 grader varmt. Och över det. Till slut.

Ha en härlig helg!

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

