marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Från ur form till i form, del 5: Tålamod är en dygd

Tänkte jag skulle rapportera lite om hur det går med mitt nya komma-i-form-projekt. Kom på att det var längesedan jag skrev ett inlägg om det.

Jag är nu inne på den 8:e veckan och resultaten har ju kommit, om än kanske i mitt tycke,  lite långsamt och på lite annorlunda sätt. Hade ju tänkt att kilona skulle rasa av mig vilket (tyvärr) ännu inte hänt.

För er som inte orkar läsa tidigare inlägg kommer en snabb-resumé här:

Projektet går ut på att äta bättre och träna mera. Tidigare bantade jag med initial framgång för att sedan ganska snart störta ned i misslyckandets avgrund och raskt hämta upp de 10 kilogram jag lyckats skaka av kroppen… Men – jag överlevde! (Som vesslan Buck uttryckte sig i Ice-age 3 när han klarat sig från att bli slukad levande av dinosaurien Rudy) 🙂

Och nu är jag då igång igen. Skam den som ger sig.

Alltså: Jag väger och mäter mig en gång i veckan. Och här är mina senaste data:

Byst: minskat 2 cm  (Hm)

Midja: minskat 6 cm (!!) 😀

Rumpa: minskat 0 cm. (Har inte så stor bakdel så det gör inget). 😉

Vikt: minskat 2,5 kilo.

Ja, det är ju inga häpnadsväckande siffror men jag är ganska glad ändå. För kroppen är nämligen mera fast och hållningen är avsevärt bättre. I dag går jag mera upprätt medan jag tidigare tenderade att gå lätt framåtlutad, inte bra alls för rörelseapparaten.

Jag har ju fått lära mig att tålamod är en dygd så det blir till att fortsätta stäva på och se tiden an. För någon gång skall det komma – viktraset alltså…

Single Post Navigation

4 thoughts on “Från ur form till i form, del 5: Tålamod är en dygd

  1. Tycler det låter toppen, man ska gå ner i vikt långsamt, rekommendationen är egentligen vad jag har hört 0.5 kg/månad för att man skall kunna bibehålla det och 6 cm är väl superbra?! Måste ju kännas skillnad. Sedan kan det ju vara så att man omfördelar också och formar om kroppen utan att just rasa i vikt. Duktigt! kram och ha en fin Valborg

    Gilla

  2. Låter ju toppen, 6 cm i midjan är bra jobbat! Kram

    Gilla

  3. Du är så himla duktig! Jag vet hur svårt det är att gå ner i vikt, speciellt ju äldre man bli. Jag hatar när folk säger att det är bara att äta rätt och röra på sig. För det tror jag inte ett dugg på! Jag tror att man har den kropp man föds med (det är redan bestämt i de flesta fall hur man kommer att se ut, det finns ju många kvinnor där ute som är smala fast de kan äta vad som helst.)

    Jag gillar sidor på FB för att peppa mej själv att tycka om mej ändå. Och de hjälper lite iallafall. Men om du känner att du vill gå ner i vikt ändå så hejar jag på dej!

    STOR kram!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

