marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Mascara-djungel!

Jag har kommit in i någon slags mascara-feber. Jag letar efter den ultimata mascaran. Den som gör fransarna långa, fina och täta. ”Flugben” – nej tack!

I mitt sökande har jag gjort både en del research i tidningar och på Nätet samt att jag då och då inhandlat en mascara, lite på vinst och förlust. Det har mest blivit förlust, tyvärr.

Har förväntansfullt målat mina fransar med dessa impulsinköpta mascaror och funnit att jag är ganska dålig på detta med mascaraborstar. Det finns ju så många olika former på dem.

Den senaste mascaran jag kom hem med hade en borste som var tjock ute i ändarna och smalare på mitten.  En annan var böjd, inte i U-form men nästan. Vissa borstar är inte borstar utan mera en slags plaststav med små piggar på.

Ärligt talat tycker jag det är ganska svårt att använda dessa formade borstar på rätt sätt. Eller så behöver jag gå kurs…

Har ni några bra tips att ge till en som längtar efter att hitta ”den rätta” (mascaran)?!

Trevlig lördag!

Single Post Navigation

7 thoughts on “Mascara-djungel!

  1. Åh, jag har tyvärr inget tips, men när du hittar den perfekta mascaran – berätta för mig då! 🙂

    Gilla

  2. Då har du kommit till rätt person, jag har testat hur mkt mascaror som helst å dessa kan jag verkligen rek.

    – Lancomes Hypnose
    -Make up store Max lashes
    Någon av dessa bor alltid i min necessär, can´t live without them!

    Hoppas det hjälpte dig ngt i ditt sökande.
    kram

    Gilla

  3. Sorry, jag har noll koll på smink, tur att Shadaim svarat dig!

    Gilla

  4. Ja, hon verkar ju ha stenkoll!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

