marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Från ur form till i form, del 1

Nu startar jag upp en ny resa. Jag vet inte om jag skall kalla det vikt-resa utan det blir snarare en hälsoresa. Eller kanske mät-resa. Jag tänker omvandla mig från en ”mjukis” till en ”hårdis”. Jag tänker gå från tämligen oformlig till välsvarvad. Från ur form till i form. Från vadderad till muskulös…

Hur lång tid det kommer att ta vet jag inte i skrivande stund. Men det är värt ett försök. Jag hoppas på juli-augusti i år.

Vad svamlar hon nu om då tänker ni kanske. Jag skall (till viss del) sluta att räkna kalorier, det är ett sätt att gå ned i vikt på men eftersom jag nu gått upp igen samtliga kilon jag gick ned så tycker jag inte att det hela var så ”successful” för min del. Det kanske funkar för andra men inte för mig. Så jag bestämde mig för en ny strategi. Efter eget huvud. Vi får se om den fungerar, jag tänker ha mig själv som ”försökskanin”. Jag blir lite som den galne vetenskapsmannen (förlåt, -kvinnan!).

Hur upplägget ser ut? Tja. Jag vill inte säga så mycket än om det eftersom jag inte vet om det fungerar till belåtenhet. Men – OM det skulle visa sig att det fungerar, då kommer jag förstås att dela med mig av mina erfarenheter.

Starten går – i dag. Vi ses…

Single Post Navigation

3 thoughts on “Från ur form till i form, del 1

  1. Jag har gjort några viktresor med viktväktarna, men de har inte hållit i längden, det har hållit mycket bättre när jag ätit normalt men rört på mig mer… Så nu försöker jag det, men har svårt att komma igång med det där rörandet…

    Gilla

  2. Ja, men kör hårt! Jag kan inte heller hålla på med dieter, jag blir ätstörd då. Men om jag tänker att jag kan äta vad jag vill när jag vill så väljer jag automatiskt bättre mat än om jag skulle ha massa restriktioner. Konstigt det där. 🙂

    Gilla

  3. Härligt att känna att du har beslutat dej. När man tar ett aktivt belut så känner man ju sig bättre till mods. Ge det en viss tid. Och sen om det inte funkar så säger du till dej själv att du varit duktig som försökt!

    Själv har jag provat LCHF. Det funkade sådär. jag gick ner i vikt men fick väldigt ont i huvudet.

    Nu kör jag på matdagbok och så ska kille köpa en rosa träningscyekl på Rusta till mej :))

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

