marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

”Låt vindarna dansa mellan er”

Ja det var så han sade. Min psykologilärare, på en lektion som handlade om relationer, företrädesvis då parrelationer.  Jag lade det på minnet för jag tyckte att det lät så väldigt bra – och så vackert.

Men varför lät det så bra då? Vad var det i den där frasen som var så väldigt tilltalande?

Jo, jag kom på det. Frihet.

Men hur mycket frihet och vad för slags frihet vill jag ha i ett förhållande? Frihet att ”träffa andra” och/eller ”sexuell frihet”? Nej, nej… Inte alls. Verkligen inte.

Men däremot behöver jag bland annat frihet att få vara den jag vill utan att bli kritiserad.  Och frihet att göra vissa saker så som jag vill göra dem, på mitt sätt. Och frihet att ha de åsikter jag har.  Och frihet att vara ensam när jag vill (och behöver det).

Men så behöver jag också frihet från att vara beroende i en relation. Känslomässigt och ekonomiskt. Mhm. Jodå så är det.

För först då kan ”vindarna dansa”, först då kan jag känna mig verkligt fri.

Vore spännande att höra era tolkningar!

Single Post Navigation

4 thoughts on “”Låt vindarna dansa mellan er”

  1. kikar in och önskar dig en trevlig helg =)

    Gilla

  2. Håller med dig, den friheten vill jag oxå ha. Att vara med någon för att man vill, inte för att man är beroende av den andre!

    Gilla

  3. Vilket fint budskap – jag skulle tolka det som frihet men också att man dansar med varandra med luft emellan, tillsammans men ändå isär :)… för att bidra med nya saker (nya vindar och infallsvinklar) mellan sig dvs kanske mer dynamik än just frihet skulle jag nog lägga in. Beror säkert lite på hur man är som person. Tänkvärt och spännande inlägg… gillar ”skarpt” :). kram och ha en fin dag

    Gilla

  4. Saknar din kloka blogg ❤

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

