marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Snart nytt år och ny vikt-kamp!

Nu är det snart nytt år igen. Ett år som jag skall få till att bli ett bra år – viktmässigt i alla fall.  Det har jag bestämt mig för. Man måste vara bestämd. Annars funkar det inte. DET vet jag.

Om ni läst mina tidigare inlägg under kategori ”viktkampen” så vet ni vad det handlar om. För att göra en kort resumé så började jag på en viktresa i början av förra året. Jag tappade tio kilo. För att sedan gå upp sju av dem igen… Men det är så det kan vara när man skall bli av med ett större antal kilon. Det kan nog många andra som gjort samma erfarenheter som jag intyga.

Så nu när jag vet hur man inte skall göra när man lyckats tappa 10 kilon då borde det ju vara lätt. ”Trial and error”, minns jag från psykologilektionerna. Men om man är en sådan där träskalle som jag, som måste  ”köra huvet i väggen” X antal gånger innan poletten trillar ned, vad gör man då-rå??

Vet inte. Så – jag sällar mig än en gång till vikt-klubben som jag var med i förra omgången. Det finns ju liksom inget annat att göra. Det finns inga genvägar. Bara en väg, den säkra. Och det vet ju alla hur den låter: ”äta mindre och motionera mera”. That´s it. Enkelt eller hur? Ha ha ha… Visst.

Men jag kommer inte undan för jag kan inte tillåta mig att gå omkring och må dåligt för jag är så otroligt missnöjd med mig själv som jag varit de senaste 2 månaderna.  Hur jag med stilla förskräckelse sett hur den där mulligare varianten av mig själv liksom smugit sig tillbaka. F-n också.

Så efter nyårsfirandet är det dags. Pang på. Då går start-skottet. Än en gång. För i augusti nästa år blir jag 50 och jag vill verkligen visa att man kan vara ”50 and fabulous” 😀

Single Post Navigation

8 thoughts on “Snart nytt år och ny vikt-kamp!

  1. Ohja. jag behöver oxå starta viktkampen! Vi får peppa varandra!

    Gilla

  2. Vill också gå ner, sen när min cancerbehandling är över. Tyvärr gör tabletterna jag ska äta sen i 5 år att man går upp i vikt, men ett fåtal går ner. Hoppas jag är en av dem! Håller iaf tummarna för dig! Kram

    Gilla

  3. Gott Nytt År! Kram

    Gilla

  4. Håller alla tummarna för dig men jag tror att du redan är 49 och fabulous…. men förstår det där med vikten, man känner ju själv när man är bekväm och nöjd. Jag gick själv nu och signade upp för ett nytt gym och ska ta några PT-lektioner och träffa en sjukgymnast så jag kan träna på trots mitt ryggskott, säger som Freja vi får peppa varandra, själv blev jag 45 den 29/12 och jag har samma måtto – mot 45+ vill jag också känna att jag är frisk, stark och fabulous ;-). Gott slut och Gott Nytt år på dig 2013! Stor kram

    Gilla

  5. Du kommer alltid att vara fabulos!
    Men jag förstår känslan. Jag har gått upp sju kilo sen jag träffade killen för två år sedan. Jag försöker att acceptera det, man går ju upp när man blir äldre. Oftast.
    Men när det blir vår ska jag försöka jogga lite.

    ..har du förresten märkt att ju mer man rör sig desto hungrigare blir man desto mer äter man desto mindre går man ner. Hehe, så funkar det för mej! 😉

    Kram och gott nytt år!

    Gilla

  6. Lycka till! 🙂 Och god fortsättning på det nya året!

    Gilla

  7. Ja, det gäller att hitta den där motivationen som är så stark att inget godis (eller vad man nu är svag för) i världen är värt att man inte ska nå sitt mål. Delmål tror jag starkt på, belöningar och att ständigt påminna sig själv om sitt VARFÖR. Kram

    Gilla

  8. Skulle oxå behöva gå ner några kilon.
    Denna depression och alla olika tabletter jag provat att stoppa i munnen har inte varit så lyckat sista året…
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

