marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Hur man kan skapa en god jul

Julen står för dörren och många av oss jagar nästan livet ur oss för att hinna med allt som man ”måste” till jul. Men hur många måsten är egentligen hälsosamt?

Jag har en liten tjej på 5,5 år och hon är en bra barometer på hur pass bra man lyckas skapa en härlig jul. För det är ju mycket för barnens skull man försöker få till ”den ultimala julen”.

Jag har märkt en klar skillnad den här julen mot de senaste passerade jularna då jag varit ännu mera inställd på att göra en perfekt jul. Skillnaden? Den är att jag varvat ned en aning. Och sett till att jag själv mår bra, inte haft så höga krav på mig själv att allt skall vara ”perfekt”, tagit bort några måsten.

Och när jag själv mår bra, inte är alltför stressad, trivs och hinner med det jag tänkt, då skapar jag i och runt mig själv en bra julstämning. Som smittar av sig. På mitt barn, på min partner, på min omgivning i allmänhet. Jag märker att jag kan vara en riktig glädjespridare 😀 Och vem vill inte vara det?

Tar lite ledigt från bloggandet nu några dagar. Så nu vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL! Och se till att ta hand om er ordentligt, det är ni värda!

Single Post Navigation

3 thoughts on “Hur man kan skapa en god jul

  1. Underbar läsning Marre!!!
    Tänk om fler kunde tänka som dig, skulle julstressen kanske försvinna helt.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL.
    kram

    Gilla

  2. Jag önskar dig en riktigt God Jul, så hörs vi senare under helgen!

    Gilla

  3. Fler borde tänka som du!
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

