marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Allahelgons (blodiga) natt med krossat glas och the female incredible HULK!!!

Då så var Allahelgona-helgen förbi för denna gången. Vi brukar inte fira sådär mycket utan det blir mest något gott att äta och så går vi en sväng för att tända ljus på våra nära och käras gravar.

Stämningen på kyrkogården var jättefin, vilken syn med alla dessa tända ljus! Så vackert. Den här allahelgona har inte varit sådär jättekall vädermässigt där jag bor men på något sätt så är det alltid så kyligt på kyrkogården… Även om jag hade på mig ordentligt så frös jag så att fingrarna vitnade. Brrr…

Hulken då? Ja denna morgon startade på ett minst sagt upprörande sätt. Först hade jag ned en stor glas-skål i golvet med ett stort brak så att tusen glasbitar spred sig över köksgolvet. Ja, den där skålen var av typen ”Duralex”, behöver jag säga mer? Små, små glasbitar for ut över hela köksgolvet och mitt i detta inferno av krossat glas står jag då –barfota. Jättekul, visst. Jag råkar röra mig någon centimeter med ena foten och snabbt och säkert som amen i kyrkan sitter där då en liten glasbit i foten. Försöker stå stilla och pilla bort den där glasbiten men det resulterar bara i att jag istället skär mig i fingret så att blodet börjar droppa ned på köksgolvet…

I detta läget känner jag att ilskan rinner till, den gröna Hulk-färgen kommer sakta men säkert i ansiktet vilket förvrids och jag vrålar: MEN VAR F*****N ÄR DEN J***A DAMMSUGAREN DÅ???!!! Sambon dyker blek om nosa upp i dörröppningen (som jag f ö smetat ned med blod, äckligt jag vet) och får till slut igång dammsugaren och alla dessa glasbitar forslas snabbt in i säkerhet.

Ja man skulle ju hoppas att det skulle vara slut på krossat glas där men då blev det då inte. Neheeejdå. Dottern lekte som vanligt med sin Bamse-honungsburk (i glas) och hon brukar vara ytterst försiktig med denna men just i dag for även den i golvet och gick i, ja inte i tusen bitar men i alla fall ett stort antal och det blev ännu en tur med dammsugaren och ”The Hulk within” kom fram ytterligare en gång…

Jag vet inte om detta med Hulk-känslan har att göra med att jag har börjat träna styrketräning?! Kan det vara så? Känner mig väldigt mycket starkare efter bara några pass… Nä det är väl bara som jag tycker. 🙂

Hur var er helg?

Single Post Navigation

4 thoughts on “Allahelgons (blodiga) natt med krossat glas och the female incredible HULK!!!

  1. Vilken maximal otur med två glasolyckor samma dag! Hoppas dagen blir bättre! Kram

    Gilla

  2. Helgen hos mig var hulkfri 😉 Tack och lov….

    Gilla

  3. Vi har minst en glasolycka i veckan av förklarliga skäl 🙂 Ganska många andra olyckor också när jag tänker efter…Vatttenolyckor (allstå som hälls ut), fallolyckor (från stolar, soffor eller bara pladask från golvet) och sminkolyckor (när man har begränsat ljus under sminkningen). Kram

    Gilla

  4. Jag tror absolut att det är därför… (Blink)
    Kramar i massor / Jane

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

