marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Mobbning på TV3

I dag är jag upprörd. Varför?

I går tittade jag som vanligt på svenska hollywoodfruar på TV3.

Jag är väl som folk är mest, jag tycker om lite verklighetsflykt och nyfiken på hur andra människor har det som lever ett liv som är totalt olikt mitt eget. De tidigare avsnitten av Svenska hollywoodfruar som jag sett har väl någorlunda hållit måttet för vad som kan kallas underhållning. Man får ju tänka på att programmet är trots allt utformat på ett sådant sätt som gör att många vill titta på det med lite skvaller, lite sensations-TV, lite urspårningar…

Men i går spårade dock det ur helt. Vad var detta? Underhållning? Svar nej. Verkligen inte. Det var mobbning. Mådde faktiskt riktigt dåligt när jag sett avsnittet. Som när man äter någonting som ser gott ut men som smakar riktigt illa. Sådan var min känsla efter att ha sett avsnittet.

Undrar om de medverkande får betalt för att intrigera, för att visa sina fula sidor?? Då får man också hoppas att Gunilla får riktigt bra betalt för att bli mobbad på bästa sändningstid…

Nu är jag inget fan av Gunilla men att se detta var riktigt jobbigt, jag tyckte synd om henne. De ansvariga för programmet borde tänkt efter före,  på att det är många människor som ser det, också ungdomar. Vad ger det dem för signaler? Att mobbing är OK?  Var finns ansvaret hos media?

Single Post Navigation

5 thoughts on “Mobbning på TV3

  1. Jag håller med dej! Det där var inte kul att se. Som tur var så såg jag bara lite och stängde av sen. Den enda som var någolunda lugn var Maria men alla andra spårade ju ur. Jag har många gånger blivit upprörd över Gunillas utspel i media men hon är ju sjuk på något sätt. De andra, nej jag hoppas inte de fått betalt för detta. Att få betalt för mobbning? Usch!

    Gilla

  2. Min dotter vill se Hollywoodfruar, men jag låter henne bara se när jag är med, just för att vi direkt ska kunna diskutera det som händer i serien. Vi har inte sett det här avsnittet än, bra att vara förberedd!

    Gilla

  3. Ja, suck…Har tidigare tittat på programmet då det har varit underhållande på ett vis då man samtidigt kan pyssla med annat. Men de två senaste säsongerna har allt spårat ur och blivit mer freakshow än underhållning. Kram!

    Gilla

  4. Så om jag ser det så verkar folk i allmänhet tycka att det är okej att behandla udda människor lite hur som helst, och framför allt då människor som kanske inte behandlar andra så bra. De verkar glömma bort att även om det är en taskig människa man är elak mot så är det fortfarande en elak gärning det man gör.

    Men sen är ju jag en sån som är emot dödsstraff och uthängande av namn och adress på brottslingar också..

    Gilla

  5. Har inte följt programmet, men jag hör hur många det är som stör sig på den där Gunilla hela tiden. Tycker synd om henne om det nu inte är uppgjort att hon ska vara så och hon spelar någon slags roll, men annars tycker jag det är fel att alla tvtittare kritiserar en annan människa hela tiden som de enbart sett på tv utan att ens känna henne.
    Låter hemskt att de andra fruarna mobbade henne också och att tv dessutom valt att visa det hela. Förstår inte alls vart världen är på väg emellanåt.
    ———————————————–
    Var med och tävla om ett presentkort på 300kronor till festtillbehör som passar liten som stor t ex inför halloween eller julen. http://lottizdays.blogg.se/2012/october/tavla-om-ett-komplett-kalas-hos-partytajm.html

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

