marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

IKEA-besök, second-hand-fynd och installerad på ny bloggplats!

Då var de första stora ändringarna gjorda på den nya bloggplatsen. Känner mig kanske inte riktigt nöjd ännu så räkna eventuellt med en del ”re-styling”! 😀

Så, vad har annars hänt i veckan som gick då? Lite allmänt vardagliga ting sådär. En trevlig sak upptäckte vi vid besök på IKEA i Jönköping förra helgen. Där har man i anslutning till dam-toan installerat en mini-toa-stol, ett mini-handfat och lite tillbehör för småfolket. Blev så glad och förtjust över detta så jag var tvungen att ta ett kort! Se nedan. Blev dock inte så mycket handlat på IKEA mera än en lampa till lilltjejens rum. Åh, detta rum som jag f ö inte är riktigt klar med ännu, (!!??) Sorry men det blir nog ingen djungelmålning på väggen, i alla fall inte som det ser ut och känns nu…, (dock är det mycket möjligt att det blir mindre väggmålningar häran och däran…) 🙂

Har också varit ute på ”secondhand-shopping”. En av mina favvo-sysslor som jag har. Inte så att jag springer benen av mig och shoppar var och varannan dag, det händer snarare sisådär en gång i kvartalet ungefär. Men jag har hittat två rediga fynd eller vad sägs om: ett par Levi´s 519 för endast 135 riksdaler! Och – ett par i mitt tycke fantastiska stövlar/kängor som säkert gått på någon tusenlapp eller så som nya, mitt pris 300 riksdaler och de är fräscha. Nedan bildbevis på dessa fynd, visst är de fina!

Ha en redigt fin kväll!

Secondhand-fynden!

Barn-toan på IKEA!

Single Post Navigation

2 thoughts on “IKEA-besök, second-hand-fynd och installerad på ny bloggplats!

  1. Bootsen blir perfekta till Jeansen! ha en skön helg! Kram

    Gilla

  2. Fan så snygga skor! 🙂

    Visst var det lite synd det där med Amelia-bloggen, fast jag gillar ju förändringar så jag är ganska nöjd ändå. 🙂

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

