marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Pånyttfödd mun!

Tänderna är viktiga för hälsan läste jag nyligen, alltså är det viktigt att hålla ordning på garnityret. Så nu har jag ägnat min (stora!) käft lite välbehövlig uppmärksamhet. För att se Sanningen så tog jag på mig ett par rediga glasögon och skred till verket för att närgånget studera mitt tandstatus. Jag kan säga att det inte var kul. Tandsten och missfärgningar efter kaffe och thé. Det var tydligt att detta krävde omedelbar åtgärd så undertecknad gav sig (i lätt chocktillstånd)  i väg till apoteket för att där inhösta diverse nödvändigheter för att kunna renovera gapet (det är mycket med renovering nu!).

Glad i hågen efter att ha hittat vad jag sökte för en grundlig rengöring, skred jag så till verket. Vad jag gjorde? Jo för att ta det från början: på apoteket inhandlades en liten smal borste som når även bakom tänderna längst in i munnen (utan att framkalla kräkreflex!) och även mellan alla tänder. Mina tänder sitter tätt, tätt så jag har alltid haft ett elände med att hålla rent där och har prövat tandtråd, tandstickor och mellanrumsborstar etc men utan att få någon aha-upplevelse. Detta var annat för efter cirka 45 minuter i badrummet med ovan nämnda verktyg och en ganska stor åtgång av tandkräm, ja då var min mun som ny! Hyfsat vita tänder och med en verkligt  REN känsla.

Nu när jag är pånyttfödd vad gäller min mun så vill jag le, skratta och visa min förträffligt rena mun för hela världen så: Här är bildbeviset, BEHOLD:  Marres nya mun!

 

Single Post Navigation

10 thoughts on “Pånyttfödd mun!

  1. Wohoooo!

    Jag vill gÃ¥ till tandläkarn och göra allt det där! Jag behöver proffesionell hjälp 🙂

    Gilla

  2. Jag kan inte leva utan mina ”stigbyglar” det enda som kommer ner mellan mina tättsittande tänder.Man känner så duktig när man har fixat sånt!! 🙂

    Gilla

  3. Härligt! Jag har oxå problem att komma in mellan mina tänder, det är en riktig brottningsmatch med tandtråden…

    Gilla

  4. Najs!
    Själv har jag en sprucken tand nere och en med hål i uppe. Är så fruktansvärt tandläkarrädd så jag har dragit mig i flera år. Har precis kommit fram till slutsatsen – Jag måste gå till tandläkaren snarast! Helt sjukt att man hellre opererar sig än att gå till tandläkaren…
    Kram!

    Gilla

  5. Ser att alla känner igen sig, så även jag – supertrånga tänder… var dock till tandläkaren sist och fixade tandsten med ngn ny Ultraljudsmetod!… super men tänderna kändes lite sköra efteråt men blev som nya 😉 – härligt med fin mun… och du skriver ju så roligt! Blir alltid glad av att läsa din blogg, kramen

    Gilla

  6. Det är skönt när man är riktigt ren i munnen. Fina tänder har du också. 🙂 Ha en fin söndag. Kram

    Gilla

  7. Kikar in för att hälsa trevlig söndagskväll 🙂

    Gilla

  8. Sånt där man oftade borde ta tag i. Men just nu är mitt tandkött påverkad av cytostatikan, så det gör bara ont!

    Gilla

  9. Köpenhamns morsan on said:

    Oj vad modigt! Jag törs knappt köra in en spegel för att se eländet! Jag gurglar med listerin och borstar hårt och hoppas på det bästa! Ha det!

    Gilla

  10. Åh, tjusigt! På mina kaffemissfärgningar hjälper inga borstar i världen. Mot tandläkaren! Snart. Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

