marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Bara en strykning från färdigt resultat

Målar-Marre igen…

Det tar sig sa han som tände på i … ? hur var det nu igen?? Jag är urdålig på den typen av underfundiga vitsar.

Min renovering av lilltjejens nya rum fortskrider med tillfredställande fart. I dag tog jag mig i kragen och målade första omgången (av två) med den slutliga färgkulören. Det var förstås svettigt värre men eftersom jag varit slarvig med viktkollen de senaste sommarmånaderna så kändes det bra i kroppastollen efteråt eftersom målning är ganska så fysiskt krävande – det kändes som ett riktigt bra träningspass!

Så nu är det bara en strykning kvar. Och jag är nöjd. En varm, typ beige, ganska ljus nyans (den heter ”Sand”) som går att kombinera med alla möjliga färger, för färger det kommer det att bli i massor i hennes nya rum! 😉

Ovan ser ni lite hur det ser ut efter dagens insats. Nu förvillar kanske solljuset genom persiennen och det ser mörkare ut än vad det är… Nåja,  nästa bild jag kommer att lägga in kommer att bli på det helt klara resultatet med dekormålning och allt.

Ha en fin helg!

Single Post Navigation

7 thoughts on “Bara en strykning från färdigt resultat

  1. Hej där ..ja att måla är krävande men kul allafall ett eller två rum 🙂 blir säkert jätte fint när det är klart 🙂 ha en go kväll kram

    Gilla

  2. Tjusigt värre och vad härligt att det snart är klart med målningen. Ha en fin fredagkväll. Kram

    Gilla

  3. Glömde svara på din fråga. Ja, skorna är faktiskt lätta att gå i. De känns inte så höga som de ser ut.

    Gilla

  4. Kul att du snart är klar! Själv är jag glad över att jag har två veckors semester kvar, det känns som om jag kommer att använda dem helt till målning…

    Gilla

  5. Blir snygg.. lilltjejen kommer att bli glad.
    Latmasken är svår att bli av med den där första veckan men sedan har han inte en chans….
    Lycka till
    kram

    Gilla

  6. Tack för din kommentar hos mig! Jag bloggade mycket förra året och tänkte börja nu i lite mindre skala igen.Jag älskar att måla, mycket resultat med en enkel insats, det är effektivt! Ser fram emot att få se dekormålningen!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

