marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Målar-Marre

Nu har jag äntligen fått tummen ur. Det är dags att måla om i ett av sovrummen som sedan lilltjejen skall flytta in i. Just nu bor hon i ett lååååååååångsmalt rum, det är typ som att bo i en hall och med alla leksaker och allt så blir det trångt om lekutrymme för henne. Hennes nya rum är drygt dubbelt så stort.

Men först skall det alltså målas. Och jag tycker det är jättekul! Till och med allt underarbete med tejpande, spacklande och slipande är kul, det är det jag pysslar med nu. Sedan kommer det som är rikigt skoj, själva rollandet. Jag älskar att rolla på färg. Sambon blev lite lätt upprörd och undrade om jag tänker rolla varenda vägg i lägenheten så småningom, han vill hellre tapetsera men jag gav honom ett lugnande besked om att det tänker jag inte göra. Bara i lilla toan också… 😉

Det kan vara lite klurigt att tänka ut vilken kulör som passar bäst men i ett barnrum vill i alla fall jag ha något ljust. Så det blev en ljus ”sandnyans”. Sedan tänker jag göra en fondvägg med en väggmålning. Hon skall få en djungel på väggen! Först hade jag tänkt en fototapet för det finns ju många fina men så började det puttra i den konstnärliga ådran så som grädden på moset skall jag då måla en väggmålning. Man skall ju spara det roligaste till sist. Kommer att lägga ut en bild på det färdiga resultatet.

Nej nu är jag hungrig! Måste sätta på kaffet. Ha en fin dag alla där ute!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Målar-Marre

  1. Mysigt att pyssla om i hemmet 🙂 skall bli kul att se när det är klart 🙂 kram å ha en fin dag

    Gilla

  2. Ser fram emot att se resultatet! kram

    Gilla

  3. Du kan få komma till mig och göra förarbetet, för det tycker jag INTE om. Men att måla sen, det är ju fantastiskt kul! Har du sett mina barnrum? Om du kollar på kategorin Inredning eller Barn hos mig så får du se hur vi gjort. Ja, det är väl inte de vackraste väggmålningarna, men lite idéer kanske du kan få ändå… Jag har hittills gjort en savann, ett sagorum och ett rymdlaboratorium…

    Gilla

  4. Vad härligt!! Hoppas vi får se slutresultatet så småningom. Kram

    Gilla

  5. Det är verkligen jättekul att måla. Vi gjorde om vår lgh förra året och det blir så snygg och det är ju mycket roligare när man fått göra det själv. (vi valde dock tapeter till fondväggar då vi inte har någon konstnärlig ådra)
    Ha en underbar dag.
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

