marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Vem f-n uppfann mens?!

I dag var det dags igen. För Röda Veckan, Lingonvecka, Montan… kärt barn har många namn. Eller kärt förresten… ??

Själv hatar jag mens. Trots att jag närmar mig 50 årsstrecket kan jag inte vänja mig. Men snart skall det ju vara slut på eländet sägs det. Då kommer ”käringabruset”, eller det man kallar klimakterium. Ser man ju fram emot…

Jag hatar mens p g a dels p g a av vad hormonerna ställer till med humörsmässigt (och aptitsmässigt!)  innan själva helvetet bryter löst och så dels då själva processen med flödet s a s. Man måste då beväpna sig med diverse s k ”skydd” som kostar alldeles för mycket. Det är inte så lyckat att bada (och nu skall det minsann kanske bli varmt ute och hade man inte haft den där j-a skiten hade man ju äntligen då kanske kunnat få sola och bada denna kalla och regniga sommar – åhhhhhhhhh!!!!) och så detta att man känner sig allmänt ofräsch mest hela tiden. Och varför skall skiten hålla på i flera dagar?? Kunde det inte blåst över på typ någon timme eller så, det hade vart mera OK…

Varje gång det händer funderar jag på vem som uppfann mens. Det måste ha varit en man. För inte hade en kvinna lyckats åstadkomma att komma på någonting så skitjobbigt och opraktiskt?

Omoget tänkande?

Fy f-n. Nu skall jag fortsätta att sura… 😦

 

Single Post Navigation

7 thoughts on “Vem f-n uppfann mens?!

  1. Hahaha, jag är helt med dig! Det gör dessutom ONT! Men jag har försökt ha en positiv attityd för att inte skrämma min dotter, som redan fått sin första, när hon bara var 11 år… Jag vill inte att hon ska tänka illa om det redan från början, och hittills har hon varit rätt positiv, ta i trä…

    Gilla

    • Ja, det där med att inte skrämma upp sin dotter är nÃ¥got att tänka pÃ¥. Hon är än sÃ¥ länge lyckligt ovetande om detta ”kvinnliga gissel” som jag kallar det men en dag skall hon ju invigas och jag begriper ju att jag inte fÃ¥r inpränta min egna mycket dÃ¥liga inställning hos henne. Nu kom goingen och satte sig hos mig sÃ¥ det fÃ¥r avrundas här.

      Gilla

  2. Håller med dig, jag kan oxå bli piss off och vräka ur mig massa omoget skit snack o jag gör det om jag vill ovasett vad andra tycker 🙂 men du jag satte in hormonspiral o slipper skiten nu å det jävla humöret o kan bada alltid ….blir ju 50 nästa år ….gör det om du kan det underlättar mkt …kram

    Gilla

  3. WORD!
    Jag är inne i samma jääävla vecka själv, och när jag läste det här så kom jag på att det låg en halv chokladkaka i väskan haha =D
    Jag har aldrig koll på när det ska komma. Jag kan tro att det bara var ett par veckor sedan och vips så sitter man där och undrar vad som hände…riktigt jobbigt. Så frustrerande att jag tog ner en app till mobilen för att hålla mig uppdaterad 😉
    Kram

    Gilla

  4. Jag har lyckligtvis alldrig besvärats av mensen. kanske nu på äldre dar att jag är lite lättretlig ett par dagar innan….men slipper ju gärna kladdet och böket. Det positiva kanske med min cancerbahandling och de tabletter jag sen ska äta i 5 år, att jag kommer in i klimakteriet…men då får man väl andra bekymmer kanske…kram

    Gilla

  5. vet att aldrig inte stavas med två ll 🙂

    Gilla

  6. Ja visst är det så j-a trist…. jag får mest problem innan ”huvudvärk” från hell, alltid 2 dgr innan sedan släpper det, går upp i vikt och sedan släpper det med – verkar som om hela kroppen samlar på sig! skulle gärna vara utan 😉 – hoppas att du nu haft sköna veckor efter det! kram på dig

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

