marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet del 25 – vågspel och baddräktsinköp

Dagens baddräktskap, sitter som en smäck!

I dag var det dags för invägning. Alltid laddat. Inte blev det mindre anspänning av att vågen fick spel, min nyinköpta fina och elektroniska våg spelade mig ett spratt (??). När jag häromdagen vägde mig på den så visade den 75 kilogram, helt i sin ordning eftersom jag enligt tidigare mätningar gått upp 2 kilo den senaste månaden… När jag så ställde mig på den i morse (nåja förmiddag, har vänt på dygnet) så visade den 67,7! Ja det var ju roligt med detta minus men man vill ju att den skall visa rätt…

”Jaja, ett sånt vågspel”  tänkte jag uppgivet och for in i badrummet för att väga mig på den andra vågen, den som ser ut att komma ifrån 30- eller 40-talet, och den visade minsann rätt, eller ja jag hade faktiskt då enligt skalan på denna våg, tappat ett halvt kilo… elller?? Ja, nu vet man ju inte hur man har det alls.

Till slut bestämde jag mig för att hålla mig till 30-talsvågen trots allt och kanske på sin höjd kontrollväga mig på den nya, bara sådär på skoj ibland. Men egentligen borde jag väl lämna tillbaka den till affären?! Typiskt att få tag i ett ”måndagsexemplar”. Stort minus således för ett dåligt våg-köp!

Men nu skall vi inte bara prata om minus även ifall dagens minus var både bra och dåliga – ett stort plus nämligen för en superfin baddräkt som jag införskaffade i dag på Åhlens. Jag har letat efter en baddräkt och den som söker den finner tydligen för där hängde den plötsligt framför mig. En svart med lite vitt på. Smiter åt och håller in. Har halterneck-band som är avtagbart. Och kostade endast 249 kronor. Helt underbart, jag är såååååå nöjd. Ni ser den här ovan. Hoppas nu att det kan bli varmare ute så att man kan bli en riktig ”badjävel” – i snygg baddräkt dessutom!

Hoppas er dag också var fin. Här tittade faktiskt solen fram men bara sådär lite försiktigt.

Single Post Navigation

8 thoughts on “Nya tag mot fettet del 25 – vågspel och baddräktsinköp

  1. Vad kul med nya badkläder! Och halterneck är ju så snyggt. Jag har också äntligen sett vad jag passar i.

    Gilla

  2. Köpenhamns morsan on said:

    Här ligge badjävlarna lågt….det är ju så kallt att man dör! Men skit snygg baddräkt:-) verkligen hoppas den snart kommer till användning!!

    Gilla

  3. Fiiin baddräkt! Själv skulle jag behöva gå ner sisådär 15 kg för att komma i min baddräkt, men samtidigt kan jag ändå inte vara så avklädd utomhus för då blir jag bränd, så det kanske är lika bra att jag inte kommer i den (intalar jag mig själv…)

    Gilla

  4. tjusig den där …jag har köpt en svart bikini o en bad kjol läckert ..grattis till minus pÃ¥ vÃ¥gen Ã¥ kram

    Gilla

  5. JÄttesnygg baddräkt!
    Mina föräldrar har en elektronisk våg. Ibland visar den alldeles för mycket, ibland för litet. Den är helt vild! =)

    Gilla

  6. Supersnygg, skulle kunna tänka mig själv 😉 ha en fin helg! Kram och hej

    Gilla

  7. jävligt snygg baddräkt!!

    Gilla

  8. Jättesnygg! Inte lätt att hitta baddräkt, kul att du är nöjd! Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

