marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 24

Nu var det ett tag sedan jag skrev om vikten av vikten. Men nu är det dags för ett inlägg i serien ”Kampen mot fettet” igen. Håll till godo.

Har ju vart sjuk nu hela den här veckan som gick och det är ju inget vidare men ibland så kan det vara så att det onda har något gott med sig. Nu är det så. Nästan hela dagen i dag har jag mått som man säger, lite tjyvtjockt, lite småilla sådär och därmed har min aptit varit väldigt mycket mindre. När då aptiten varit mindre blev jag påmind om att jag faktiskt försöker gå ned i vikt. Det hade jag nästan glömt 😀

Sålunda blir viktkampen i fokus igen. Det var ju längesedan sist som jag ansträngde mig för att hålla igen med matintaget. En annan sak som jag varit dålig på nu de senaste 3 veckorna (!) är att protokollföra just matintaget. Detta momentet med matdagboken är ju inte det allra roligaste när man gjort det ett tag men ack så viktigt. För: UTAN MATDAGBOK INGEN VIKTNEDGÅNG. I alla fall inte i mitt fall.

Så i dag är det första dagen på resten av min viktresa. Som skall vara klar i augusti. Då är det meningen att jag skall ha nått min (trivsel-) målvikt, 68 kilo. Om jag lyckas med det återstår att se. Men nu känner jag mig ganska motiverad igen. På riktigt. Det var längesedan. Nu orkar jag nog i mål när jag har fått ha lite lösa tyglar ett tag.

Har nog satt sig något kilo extra på mig nu så det är hög tid att vända trenden och sluta okynnesätandet. För jag vill ju inte förstöra allt som jag uppnått. Jag vill kunna säga att jag nått mitt mål som jag satte upp i januari, d v s att gå ned 15 kilo till sommaren (nåja nu blir det sensommaren – men ändå!).

Single Post Navigation

4 thoughts on “Nya tag mot fettet, del 24

  1. Lycka till 🙂 å ha en fin söndag kram

    Gilla

  2. Du kommer säkert lyckas, låter som du är fokuserad på ett bra sätt, ha en fin forsatt kväll. kram

    Gilla

  3. Hejja!!
    Själv har jag gjort glass idag :S Kom på att jag håller ju på att försöka gå ner i vikt, så det var väl inte det smartaste draget…men sonen och sambon får väl äta upp det istället 😉
    Min jäääkla gallsten sätter käppar i hjulen för min viktnedgång, just nu. Jag kan inte äta fet mat (LCHF uteslutet! då dör jag nog ;), inte grönsaker eller frukt. Äter jag för lite får jag ont…äter jag inte alls så gör det ont… helt sjukt att något kan förstöra så mycket som lite grus i maskineriet! Men jag är iallafall uppsatt på operationslista så förhoppningsvis får jag op innan hösten =)

    Gilla

  4. Hejja hejja, håller på dig! Du klarar det! Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

