marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Jaktlycka – till slut!

 

I dag var jag såpass bra från snuvigheten att jag bestämde mig för att bege mig ned på stada. Hade ett par trista ärenden men det var helt klart dags att ta sig en titt på vad man eventuellt kunde finna nu till stundande midsommarhelg.

Besökte så ett antal affärer där samtliga reade ut vackra, fladdriga sommarplagg. Som gjorda att ha på midsommar. Tunnt, skirt, spets och volanger. Gick lös på allt detta och valde och vrakade. Provade. Det var mindre roligt. Tyvärr har jag ju då inte gått ned så mycket mera i vikt utan väger då mina modiga och frodiga 73 kilogram. Tyckte ingenting såg fint ut. Kläderna var fina, javisst! Men inte på mig.

Jaha tänkte jag då, får väl skylla mig själv när jag legat framför TV:n i flera dagar och moffat i mig allsköns godsaker. Men, det finns alltid en utväg. Om man inte kan köpa kläder, ja då kan man alltid köpa skor. Kroppen kanske gör en besviken men fötterna, de håller faktiskt samma mått oavsett vad vågen visar! Visst är det underbart?

Så då bar det sig inte bättre än att jag istället cyklade hem med ett par fina svarta sandaler. Öppen tå. Slingback. Kilklack. Snygga (tycker jag i alla fall). Liten dekoration där fram i form av en ros. Ja, ni kan kolla själva på bilden. Och de var dessutom sköna att ha på sig och att gå i. Måste ha skor som både tål att gå i och att tittas på.

Så nu – nu är det dags för operation sommarpedikyr. Fossingarna skall badas, filas, smörjas och pyntas. I nämnd ordning.

Och som grädde på moset så skiner solen här i min stad i kväll och det är varmt. Kanske det blir en sommar i alla fall så man slipper att frysa i sandalerna! Och midsommaroutfiten får jag väl fundera på lite till.

Hoppas solen letat sig fram till er också!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Jaktlycka – till slut!

  1. leoanna on said:

    Riktigt snygga skor! Med fina fötter mår man faktiskt mycket bättre tycker jag! (Som knappt ser mina fötter längre eftersom magen är ivägen.)
    Ha en fin onsdag!

    Gilla

  2. Jättefina! Ja visst är det tråkigt när alla snygga kläder inte sitter snyggt på en själv! Hoppas du hittar något! Kram

    Gilla

  3. Fina skor 🙂 men 73kg är väl inget , men trivs man inte så gör man inte …hoppas du får en härlig dag kram

    Gilla

  4. Vad härligt det lät med fotpedikyr.
    Jag är alldeles för dålig på att komma ihåg det fast det är ljuvligt skönt när man fått det gjort!
    Ha en finfin Onsdag!
    Kram

    Gilla

  5. Fina skor! Önskar att det där med skor stämde även för mig… Men efter mina två graviditeter hade min skostorlek ökat en storlek och dessutom hade mitt bäcken roterat och ryggen var paj och en av åtgärderna var skoinlägg. Sammantaget gör det att skoshopping är som en skattjakt där det är sällan jag hittar skatten, skor som är snygga, bekväma och som rymmer både mina fötter och inläggen….

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

