marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Jag är kär i våran hyrbil!

Yes I am. I morse lämnade jag in vår ”Pärla” för reparation. Ja det var en ambulans som gav sig på den för ungefär en månad sedan. Den gillade inte att bli skrynklig i plåten, är väl lite fåfäng den med, precis som matte (och husse!). Så nu skall den fixas.

I alla fall. Jag gick till bilhallen för att hämta ut en hyrbil. Visste ju inte från början vad jag skulle få så det var både spännande och kusligt samtidigt. En porsche? En gammal Saab eller vad? Tja, det blev la en Forrrrrd!!! Svart som natten, nyputsad och grann. Och man startar den med en KNAPP! Ja nu tycker ni nog att jag är bonnig och det är jag väl kanske också men jag har aldrig förut kört en bil som man startar med en knapp. Så läckert!

Och –  när man har parkerat den och låser, så trycker man på en låsknapp på medföljande fjärr och då – ja, det är nåstan så jag blir rörd, då liksom viker den ihop backspeglarna när den stänger ned. Går till vila. Så sött. Jag är kär. Någon som kan förstå att man kan bli kär i en bil?? 😀

Single Post Navigation

3 thoughts on “Jag är kär i våran hyrbil!

  1. Hej..blev ju nyfiken på vem som hälsat på mig 🙂 kikar in och finner en intressant blogg & klart man kan bli kär i en bil 🙂 härligt ha en mysig kväll kram

    Gilla

  2. Ja jag blir kär i en massa olika saker, så varför inte en bil! Kram

    Gilla

  3. Härlig bil låter det som och det är väl lätt att bli lite kär nu när sommaren sägs vara här.
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

