marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Kaffe-speedad måndag efter fullmånenatt…

Oj oj oj… det var fullmåne i natt. Någon här i bloggen som känt av den??

Blir ofta lite orolig vid fullmåne och har svårt att sova. Det kryper i kroppen… Kan det vara så att månen påverkar vattnet i kroppen och till exempel att hjärnan sväller…??? 😀

Konstigt nog sov jag som en stock i natt men när jag sedan vaknade och skulle få ordning på saker och ting under dagen var det ganska … förvirrat på sina ställen. Har sedan varit lite virrig till och från under hela dagen (det brukar jag inte vara annars).  Efter frukosten blev jag speedad av kaffet och virrigheten ersattes då av stirrighet istället… Håhåjaja. Det blir sällan som man tänkt sig.

Man får hoppas och tro att natten blir lugn och morgondagen lite mindre förvirrad… Det är väl vilddjuret där långt inne som vill ut. Kanske går jag ut på balkongen och ylar lite om det känns som att jag håller på att krypa ur skinnet. Så om ni hör någon yla från en balkong i grannskapet så kan det vara Marre.

Single Post Navigation

One thought on “Kaffe-speedad måndag efter fullmånenatt…

  1. Nä tror inte påverkas så mycket, förutom större tänder och längre öron, och får något pällsliknande hud, och känner starkt för att sälla mig och yla ut i tomma natten… 😉

    Ärligt så visst tror jag på att sömnen är lite jobbigare vid fullmåne, men natten som var sov jag som en prins 🙂

    Önskar dig en fin kväll… 🙂

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

