marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Jobbet, mellan Alfa och Omega

Det är märkligt vad man kan tänka pÃ¥ när man gÃ¥r till sitt arbete. Jag gÃ¥r samma väg dit varje gÃ¥ng. När man gÃ¥r där i det där välkända gamla spÃ¥ret som man skulle kunna gÃ¥ med förbundna ögon, ja dÃ¥ finns det plats för lite filosofisk tankeverksamhet. 🙂

I morse filosoferade jag över vilket märkligt ställe jag jobbar på egentligen. Sjukhuset. Detta som på något sätt är som en egen liten stad i staden. Eller vad man skall säga. Ibland hatar jag det och ibland älskar jag det. Så mycket som händer där. Varje dag. Dramatik. Och lugn. Ofta på samma gång. Jobbiga besked och glada besked. Nya liv som tänds och andra liv som släcks. Alfa och Omega. Och mycket däremellan.

Ibland är jag sÃ¥ trött pÃ¥ det att jag bara vill bort, bort därifrÃ¥n och nÃ¥gra gÃ¥nger har jag slutat jobba. Bara för att komma tillbaka igen. Varje gÃ¥ng jag slutat har jag sagt ”aldrig mera”. Men ändÃ¥ kommit tillbaka. För det är sannerligen en märkligt fascinerande plats pÃ¥ olika sätt och det är kanske därför man aldrig tröttnar riktigt pÃ¥ det.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Jobbet, mellan Alfa och Omega

  1. Visst är sjukhus en egen värld. Jag gillar sjukhus, speciellt på kvällen. Men jag slutade på Neo pga att arbetstiderna och familj inte funkade för oss. Saknar det inte längre alls faktiskt, men gillade att ligga inne nu när jag opererades (även om jag såklart inte vill vara sjuk!). Kram, hoppas du får en fin dag på ditt sjukhus.

    Gilla

  2. Tack för din tolkning av min målning.
    Alltid spännande att höra hur andra uppfattar vad jag producerar!
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

