marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 20.

Men – Vad är det för fel på mig?? Eller på min hjärna. Jag kan inte låta bli att äta godis tydligen. I dag lyckades jag hålla mig hela dagen, ända fram till kvällen. Ungefär kl 19 satte det in. Det man kallar godissuget. Skall jag vara ärlig så började det redan vid lunchtid. Det är som en tickande bomb och när den detonerar då är man förlorad – till det besinningslösa moffandet. Denna gång var det en påse med Ahlgrens bilar. Ja, jag kan inte mostå dem. Bara detta att få trycka in en halv näve i munnen och sedan låta käftarna mala… aaaaagggghhhhh!

Har under dagen funderat på detta med ”hjärnans belöningscenter”. Verkar intressant och är någonting jag måste studera närmare i litteraturen har jag förstått. Jag tror att jag har någon slags störning där. Eller kanske på vägen dit?? Kemi och signalsubstanser… vilken röra.

När jag läste psykologi grund för något år sedan gick vi bland mycket annat igenom Freuds utvecklingsteori. Freud snackade bland annat om ”den orala fasen” som då skall infalla någonstans när det lilla barnet är mellan 0-1,5 år. Kan något möjligen gått snett redan då så att jag sedan helt galet, lyckades utveckla ett starkt behov efter att alltsomoftast få tugga på någonting gott?? Eller vad är det? Ja, inte vet jag. Det känns bara sååååå frustrerande detta med att ”hålla sig på mattan” nästan en hel dag för att sedan gå i fällan på kvällen och därmed förstöra chanserna att tappa ett till kilogram… Skiiit också. 😦 Det blir straff-exercis i morgon, träning så mjölksyran skvätter!

Single Post Navigation

One thought on “Nya tag mot fettet, del 20.

  1. Äsch då sån osis men bilarna är så goda, jag brukar stoppa in nävar av brio och tugga så jag får ont i käkarna.
    Straffa dig inte för hårt nu.
    Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

