marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

”En glad fru är bättre än en sur”…

I går när jag satt i tandläkarens väntrum bläddrade jag i en tidning ifrån Friskis & Svettis. Tyvärr kollade jag inte vilken årgång/nummer det var men jag vill absolut delge er någonting jag läste där. Det var så bra:

En kvinna som lade mycket av sin lediga tid på träning hade frågat sin man hur han kunde stå ut med att hans fru tränade så mycket som hon gjorde eftersom då marktjänsten med städning och dyl hemma blev eftersatt och de då fick leva i ett mindre städat hem. Då hade han svarat: ”Jag ser ju hur glad du blir av att träna så jag tycker att det är värt det”. Smart snubbe tänkte jag, att han föredrog att det kanske inte var så städat framför att hon städar sig fördärvad och kanske ofta är trött och sur. Och hennes egen kommentar var någonting i stil med att det är viktigare att vara nöjd och glad än att ha ett hem som ser ut att vara hämtat ur ett inredningsreportage och nästan ständigt vara helt utsliten, ett perfekt städat hem är inte lika med ett lyckligt hem. De var rörande överens om detta kunde man förstå.

Jag minns inte om det stod att han hjälpte till hemma (!?)  men det är ändå bra att vara en man som har full förståelse för att hans fru kanske har andra intressen i livet än att vara husa och städerska… 🙂

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

