marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Mera experiment med utseende-fejkande

Denna vår går i experimenterandets tecken. I ett föregående inlägg delgav jag er mina erfarenheter av att färga håret (med ett mindre lyckat resultat). Nu fortsätter färgandet men denna gång är det då skinnet som skall shejpas upp.

Jag hör till dem som är ljushyllta. Jag har mycket röda pigment i min naturliga hårfärg som då är typ mellan- mörkblond beroende på årstid. Jag har lite fräknar. Blir inte lätt brun (tyvärr, avundas alla dem som blir det!). Så på våren är det alltid en rysare detta när solen kommer och man plötsligt skall exponera kroppsdelar som hysts innanför kläder hela långa vintern. Jag snackar då om benen i första hand. Mina är det man kallar vintervita. Risken för snöblindhet är överhängande för dem som råkar slänga en blick på mina ben en solig vårdag när jag är klädd i kjol modell kort eller shorts… Inte kul.

Så jag välkomnar verkligen Amelias trevliga BUS-reportage om bra brun-utan-sol preparat. Det kunde inte komma mera lägligt. Jag har ju dock redan i lönndom testat en BUS-produkt. Som gjorde mig mera gul än brun. Hittade den hemma i ett skåp och småsnål som jag kan vara ibland tänkte jag att den får duga och hoppades på ett resultat som jag skulle bli hyfsat nöjd med. Så blev det ju inte då nej… Har ingen vidare tur (eller skicklighet) när det gäller att hitta bra fejk-produkter verkar det som… En gång för inte så hemskt länge sedan (läs: typ 15-20 år sedan) var jag snudd på mästare i detta och excellerade (framgångsrikt!)  i detta med att fejka både det ena och det andra i utseendet. Så jag antar att jag behöver uppdatera mig en hel del men det är ju bara kul. Alltså, ut på stan och fixa en bra BUS-kräm är det som gäller. Tack för tipsen Amelia! 😀

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Mera experiment med utseende-fejkande

  1. Jag är usel på de där med BUS, det blir jättekonstigt!

    Gilla

  2. Jag tillhör albinosläktet typ. Mitt skinn är transparant och jag blir aldrig brun! Inte ens två veckors solsemester sätter fart på det bruna hohs mig :S Jag blir fräsigt knallröd, skinnet flagnar och sen är jag tillbaka på vit/blå ton igen!

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

