marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 17

Usch vilken dag! Jag menar nu viktkampmässigt. Annars har den varit jättefin. Och min dotter fyllde Ã¥r i dag ocksÃ¥.  😀

MEN – ett stort sÃ¥dant, jag har ätit mycket  onyttigt. Kakor, vetebröd, jordnötter och TÅRTA. Ja, ni hör ju att det inte bÃ¥dar gott för den dagliga kaloriräkningen. Det blir förmodligen en katastrof. TÃ¥rtan kan jag i o f s acceptera, det är klart att man mÃ¥ste hugga in pÃ¥ dotterns födelsedag! Men det andra, kakor och vetebröd (intagit pÃ¥ jobbet, varför är folk sÃ¥ duktiga pÃ¥ att baka!) känns nu väldigt onödigt.

Dock vet jag att sÃ¥dana här dagar kommer. De är oundvikliga. Man kan inte bete sig ”perfekt” jämt. SÃ¥ jag försöker göra som jag brukar när det gäller detta mitt (fortfarande) dÃ¥liga förhÃ¥llande till maten. Lära av det, förlÃ¥ta mig själv och gÃ¥ vidare. För… i morgon är det en annan dag och dÃ¥ skall jag pÃ¥ nytt försöka att nöta in ett riktigt och bra matbeteende…

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

