marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 15 + 16

Tyvärr blev det inget inlägg i går, timmen blev för sen t o m för mig för att orka skriva. Men i går – Vilken dag det var! Helt underbar! Och i dag fortsätter det i samma stil. Men man får passa på för till helgen har jag hört att det kan bli kallt och vått (hoppas inte det är sant!).

Har nu som sagt  återigen blivit ordentligt taggad vad det gäller den fortsatta vägen fram till min mål-vikt. Dock har jag har hört att de sista kilona skall vara svåra att få väck men… vi får se om det är sant. Man skall inte tro på allt man hör har jag lärt mig.

Träning känns som ett viktigt nyckelord nu. Tyvärr gillar jag inte inte träning så särskilt. MEN – man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Så jag tänker göra ett försök. Började ju träna med att jympa hemmavid för någon vecka sedan men gick som vanligt ut för hårt och fick ont i mitt ”gamla knä” (opererad) på kuppen. Man skall inte ha för bråttom. Att det skall vara så svårt att få in i skallen… Så nu funderar jag på styrketräning. Hemma. Hm. Hur det nu skall gå till. Men jag har lite ideér faktiskt.

Annars har det varit riktigt finfint även denna dag vad det gäller att låta bli moffandet. Inget mer att rapportera från Vikt-kampen i dag.

 

Single Post Navigation

One thought on “Nya tag mot fettet, del 15 + 16

  1. Försök att tänka positiva tankar inför träningen och kör lagom hårt, annars tappar du lätt lusten.
    Lycka till.

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

