marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 12

Lördag och en riktigt hyfsat bra dag, kalorimässigt (och på andra sätt också). Har på något underligt sätt lyckats hålla mig UNDER rekommenderat intag, eller har jag Gud bevare, fuskat?! Känns nästan som jag har missat att notera någonting men hoppas inte!

I dag blev det då äntligen ett restaurangbesök. Vi brukar göra det ibland, bara spontant, ”näe nu vill vi slippa matlagning, duka av/på, disk och den skiiiten” och bara njuta av god mat och att få koppla av. För kvällen var det då erbjudande på plankstek på den aktuella restaurangen. Det fanns fiskvarianter också, vilket sambon provade, svärdfisk. Var hyfsat gott sa han men kanske lite torr… Hursomhelst, jag beställde då in min favvo, black & white. Kände inte alls för fisk utan kroppen ville ha kött. Så det blev det. Å gott var det. Funderade på rött att dricka till men det blev öl eftersom jag kände mer för det.

Så, när jag satte mig ned här för att protokollföra och fann att jag hade cirka 100 kcal ”more to go” så var det mycket förvånande. Och jag var – och är, fortfarande mätt. Men i dag har jag ätit mig mätt på bra mat (en redig frukost också) och druckit mycket vatten (trots att jag tycker det är lite jobbigt). Där ser man. De goda vanorna kanske inte är så långt borta i alla fall.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Nya tag mot fettet, del 12

  1. Å vad mysigt med restaurangbesök! Älskar svärdfisk, men har bara ätit det utomlands. Ha en fin dag, kram

    Gilla

  2. Mysigt med restaurang besök! Jag var också på ‘lokal’ med syster I i fredags.. Gott!

    Härligt att höra att du fortsätter kämpa! Kramar

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

