marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet del 11

Fredag. Har varit en hyfsat bra dag, hållt mig på mattan. MEN – det blev en del godis i alla fall. Jag är helt klart beroende. Godispundare. Tänk om det fanns ”Länkarna” för oss godismissbrukare. ”Hej, jag heter M och jag är godispundare”… Men det går lika bra att erkänna detta såhär på bloggen tycker jag.

Man är på ständig ”avvänjning” när man gör den här resan. De gånger när jag riktigt ballat ur och vräkt i mig godis protesterar magen. Den är numera inte van med att få ned diverse sockerslisk och annat onyttigt. Den vill ha nyttig mat. Som till exempel knäckebröd och keso. Så nu sitter jag här med en svullen buk. Det är synd för jag vill ju att buken skall vara PLATT.

Och nu är det helg också. Helg = mat. Helst god sådan. Men det skall nog gå. Jag får försöka sysselsätta mig på bästa sätt, som till exempel med att träna. Jympa. Och gå ut på promenad. Skall ju bli fint väder i helgen spås det. Det låter väl som att jag har bra intentioner eller hur? Bra intentioner måste man ha, det är en annan sak vad det blir utav dem. Men är det inte så, att för att nå grantoppen måste man sikta mot … stjärnorna (var det väl?) 😀 Hörs i morgon.

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

