marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 8

Har varit en ganska trist dag i största allmänhet men konstigt nog har jag inte känt av något sötsug alls. Har inte ens tittat åt skafferiet. Eller, egentligen, när jag tänker efter ordentligt med alla mina nyvunna kunskaper om viktnedgång så förstår jag faktiskt varför. Jag åt en ordentlig frukost. Det är inte utan anledning varför frukosten är dagens viktigaste mål. De dagar jag har slarvat med frukosten på ett eller annat sätt, när den varit för torftig ö h t eller för ensidig, då har sötsuget eller Sockerdjävulen kommit som ett brev på posten. I dag – kav lugnt. Så skönt.

Inte blev det sämre av att jag lyckades få till ett av de två träningspass jag skall göra nu varje vecka framöver. Har satt ihop ett Friskis & Svettis program som känns lagom och bra att starta upp med, bra musik och rörelser som är liksom specialanpassade till min muffinsmidja och svaga rygg. Det är märkligt men kan man verkligen känna sig mera uppsträckt efter bara ett pass?? (Nåja, jag körde ju ett häromdan också). Jag vill ju gärna tro det.

Single Post Navigation

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

