marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet, del 5

Jag fortsätter att hålla stilen ännu en dag. Dock har det varit svårt att hålla fingrarna borta från godiset, det är ju lördag och hos oss innebär det (numera enbart för de andra i familjen) att man kan vräka i sig godis i väldiga mängder. Och glass (som jag älskar!) Men jag bestämde mig för att bara ta 5 (!!??) godisar och det gick bra. Och när de andra två åt glass, ja då satt jag och tittade på…

Sedan är det ju detta att hålla sig till små portioner. Inte helt lätt när det serveras riktigt god mat och man hör en viskande önskan inom sig: ”bara liiiiiite till…..” NEJ säger jag då. Inga omtag av maten. Jag har programmerat in i mitt huvud att jag så fort jag blir för glupsk, då skall jag tänka på de där tighta kläderna som kommer att vara så läckra i sommar – OM JAG VÄGER KRING 65 KILO ALLTSÅ. Och det funkar – hitintills. Men det har ju bara gått 2 dagar av ”mitt nya liv” än så länge ha ha… Undrar hur det ter sig om 3 veckor :-/

Sedan har jag haft träningsvärk efter jympan i går. Gjorde sit-ups bland annat. Och ”utfall”. Och ”kissande hunden”… För mig känns det väldigt bra. Inte bara detta att man har ”gott-ont” för att man har varit duktig utan också för att det faktiskt är en påtaglig påminnelse om vad man har för mål. Därför är det väl bra om man kan ha träningsvärk ganska ofta då… Over and out for tonight.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Nya tag mot fettet, del 5

  1. Lycka till med att nå ditt mål.
    Ha en fin Söndag!
    Kram

    Gilla

  2. Kämpa på håller på dig! Kram

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

