marreutanpardon

Med fötterna på jorden och huvet på skaft – och – bland molnen då och då…

Nya tag mot fettet del 4

 

Jag har segrat! Jag hoppas och tror att jag har återfått motivationen! Hur gjorde jag?

1) Jag har återtagit kontrollen över mitt ätande (som varit hejdlöst den senaste veckan). I dag hamnade jag under rekommenderat intag, inte mycket men i alla fall.

2) Jag har tränat både i går och i dag (motionscykeln i går, jympa i dag) och gjort ett träningsprogram som jag skall göra 2 ggr i veckan.

3) Jag tog fram ALLA mina sommarkläder som jag vill kunna bära i juni och tittade på dem och kände efter väldigt noga hur jag ville ha det. Ville jag att de skulle hänga ännu en sommar därinne eller ville jag ta fram dem och visa upp vad jag åstadkommit nu under våren? Tja… inte svårt att svara på den frågan.

Så. Nu är det dags att fortsätta kampen för att få bättre vanor. För det är det som viktnedgång handlar om. Det handlar också om att få koll på sina känslor, att våga ta reda på vad det är för slags känslor som triggar ätandet och sätta dem under lupp. För övervikt har väldigt ofta med känslor att göra på ett eller annat sätt.

Den här rapporten känns inte lika negativ som de föregående. Men man skall aldrig ropa ”hej”… för än har jag en lång väg att gå och det kommer att komma flera bakslag under resans gång… Jag kommer att blogga om min viktnedgång i alla fall fram till juni för: I JUNI ÄR JAG I MÅL!

Single Post Navigation

One thought on “Nya tag mot fettet del 4

  1. Så duktigt av dig!! Jag måste ta tag i min nedgång oxå…har varit anarki nu. Jag drömde att en man kallade mig för tjockis och bulle inatt! (har sett för mycket på Asterix). Kommer så väl ihåg att han pekade på magen och sa något i stil med ”med vaddå, det ser ju ut som en bulldeg” haha 😀

    KRam

    Gilla

Kommentera

Olssons universum

Om att leva minimalistiskt, miljövänligt och hälsosamt, som sockerfri singel...

HomeHopeDreams

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Millans Värld

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

Freja funderar

Filosofiska & feministiska vardagsfunderingar

Bigassfashion

Med fötterna på jorden och huvet på skaft - och - bland molnen då och då...

